Ordinær generalforsamling

2023 - Indkaldelse til generalforsamling i Grundejerforeningen Bregnagergaard søndag den 23.4.2023 kl. 11.00.

Generalforsamlingen holdes i Karleby Forsamlingshus, Karlebyvej 177, 4070 Kirke Hyllinge.

Dagsorden:

  1. Valg af dirigent og stemmetællere
  2. Bestyrelsens beretning v/formand Lise Johannsen
  3. Fremlæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse v/kasserer Vivi Hjortshøj
  4. Indkomne forslag (forslag skal være foreningen i hænde senest 14 dage før generalforsamlingen, senest den 9.4.2024, på bregnagergaard@outlook.dk eller til formanden, Kambregnen 7
  5. Valg af Bestyrelse i henhold til paragraf 10 og 11. På valg i ulige år: I henhold til foreningens vedtægter, er følgende på valg: a. Valg af bestyrelsesformand (Lise Johannsen modtager genvalg) b. Valg af sekretær (Hanne Lundbjerg Laursen modtager genvalg) c. Valg af bestyrelsessuppleant (nyvalg) d. Valg af revisor (Peter Moe modtager genvalg) e. Valg af revisorsuppleant (Anne Sofie Arfelt modtager genvalg). Bestyrelsen består af formand Lise Johannsen, næstformand Charlotte Hammerkjær, kasserer Vivi Hjortshøj, bestyrelsesmedlem Anni Henningsen og sekretær Hanne Lundbjerg Laursen. Vi opfordrer interesserede, som har lyst og mod på at prøve kræfter med bestyrelsesarbejdet i en grundejerforening til at stille op.
  6. Evt.


NB Ved generalforsamlingen er foreningen vært med snitter, øl og vand. Vi forventer, at generalforsamlingen er færdig ca. kl. 12.00, hvorefter snitterne serveres.


SU: Da vi i god tid skal orientere Forsamlingshuset, beder vi jer senest den 19.4.2023 melde antal deltagere. Besked til: Bregnagergaard@outlook.dk eller på telefon: 2976 0579 På bestyrelsens vegne Lise Johannsen, formand

2022 - Bregnagergaard Grundejerforening                                                     24.3.2022

Indkaldelse til generalforsamling i foreningen søndag den 24.4.2022 kl. 11.00

Den afholdes i Karleby Forsamlingshus, Karlebyvej 177, 4070 Kirke Hyllinge.

Dagsorden: 

1. Valg af dirigent og stemmetællere

2. Bestyrelsens beretning v/formand Lise Johannsen

3. Fremlæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse v/kasserer Vivi Hjortshøj

4. Indkomne forslag (forslag skal være foreningen i hænde senest 14 dage før generalforsamlingen, senest den 10.4.2022, på bregnagergaard@outlook.dkeller til formanden, Kambregnen 7

5. Valg i henhold til paragraf 10 og 11

På valg i lige år - i henhold til foreningens love - er følgende:

1. Valg af kasserer (Vivi Hjortshøj modtager genvalg)

2. Valg af bestyrelsessuppleant (Kurt Henningsen ønsker ikke genvalg)

3. Valg af bestyrelsessuppleant (Anne Sofie Arfelt modtager genvalg)

4. Valg af revisor Peter Moe

5. Valg af revisorsuppleant Anne Sofie Arfelt

Jette Emerek Nielsen udtrådte af bestyrelsen september 2021 og bestyrelsen har siden arbejdet videre uden næstformand og sekretær. Bestyrelsen består af Lise Johannsen, formand, Vivi Hjortshøj, kasserer, ordinære medlemmer Katrine Sommer og Charlotte Hammerkjær og med Kurt Henningsen som suppleant. Vi mangler derfor 1 medlem til bestyrelsen.

      6Evt.

Ved generalforsamlingen er foreningen vært med snitter, øl og vand.

Vi forventer, at generalforsamlingen er færdig ca. kl. 12.00, hvorefter snitterne serveres.

Da vi i god tid skal orientere Forsamlingshuset om, hvor mange vi bliver, beder vi jer om 

senest den 20.4.2022 at melde deltagerantal til os.

Besked til: Bregnagergaard@outlook.dk eller på telefon: 2976 0579

       På bestyrelsens vegne

       Lise Johannsen, formand

Til foreningens medlemmer:

Der indkaldes hermed til foreningens ordinære generalforsamling:

Søndag, den 6. juni 2021, kl. 11.00, Karleby Forsamlingshus,

Karlebyvej 177, 4070 Kirke Hyllinge

Dagsorden:

1.     Valg af dirigent og stemmetællere

2.     Bestyrelsens beretning v/formanden

3.     Fremlæggelse af det rev. Regnskab til godkendelse v. kasserer

4.     Indkomne forslag

5.     Valg i henhold til § 10 og § 11

6.     Eventuelt

På valg i ulige år – i henhold til foreningens love – er følgende:

a.     Valg af formand Jette Pearl Emerek Nielsen (modtager ikke genvalg)

b.     Valg af sekretær Anne Mette Bærendsen (modtager ikke genvalg)

c.      Valg af bestyrelsessuppleant (Poul M. Andersen ønsker ikke at fortsætte)

d.     Valg af bestyrelsessuppleant (Anne Sofie Arfelt vil gerne fortsætte)

e.     Valg af en revisorsuppleant (Anne Sofie Arfelt vil gerne fortsætte (1 år))

Forslag til pkt 4 i dagsordenen skal være formanden i hænde senest 23.5.2021 bregnagergaard@outlook.dk

Generalforsamlingen afholdes i Karleby Forsamlingshus, hvor foreningen er vært med snitter, øl og vand. Vi forventer at selve generalforsamlingen er færdig kl. 12.00, hvorefter der serveres snitter.

Da vi skal orientere forsamlingshuset om hvor mange der kommer, er det vigtigt at I meddeler senest den 30. maj, hvor mange I kommer.

Skriv til bregnagergaard@outlook.dk eller ring på tlf. 2976 0579.

På bestyrelsens vegne

Jette Pearl Emerek Nielsen

Formand

Beretning til Bregnagergaards generalforsamling

søndag, den 13. september2020

Bestyrelsen består af

Formand Jette Emerek Nielsen

Næstformand Lise Johannsen

Kasserer Jette Rigmor Nielsen

Sekretær Anne Mette Bærendsen

Bestyrelsesmedlem Pia Franijeur Yeniceli

Bestyrelsessuppleant Poul M. Andersen

Dette er vores nuværende bestyrelse.

Alle har ”lagt sig i selen” for at få vores grundejerforening op at køre igen, efter den tidligere formand valgte at trække sig med dags varsel, i oktober 2019.

Ekstraordinær generalforsamling blev afholdt den 17.11.2019.

I marts 2020 blev landet lukket ned p.g.a.Corona pandemien.

Vi blev også ramt af forsamlingsforbud. Det betød, at bestyrelsen måtte tale sammen pr. telefon, mail og sms, men alligevel har vi holdt 11 fysiske møder i 2019.

Corona pandemien har grebet ind i mange ting, og var årsagen til, at vi udsatte generalforsamlingen for 2019 til i dag den 13. september 2020.

Henvendelse til kommunen

I foråret 2019 henvendte bestyrelsen sig til kommunen i forbindelse med de store renovationsbiler, som kørte vores indkørsler til vejene helt i smadder. Desværre er det ikke noget, kommunen vil tage op med renovationsfirmaet.

Bestyrelsen vil tage henvendelse til vores entreprenør, for at få sat store sten op ved samtlige indkørsler til Bregnevejene, så renovationsbilerne ikke kører rabatterne op.

Det er dyrt at vedlige vores veje, og hvis vi fremover får lige så meget regn som vi havde i efteråret og vinteren, så skal der noget grus til at fylde i hullerne og grus er penge.

Jeg har på mine lufte ture med hunden set og talt med nogle af Jer, som er flittige til at fylde hullerne på vejene op – og det er DEJLIGT at se, at de fleste af vejene bliver vedligeholdt af grundejerne.

Bestyrelsen har været på ”tur” på Bregnevejene og det var nedslående.

Hæk-klipningen halter kraftigt. Der skal klippes hække, i forhold til vores ordensregler, og hækafklip må ikke blive liggende, i rabatten, uden for grunden. Det skal fjernes. Det påhviler grundejerne, at vedlige- og renholde 1 meter af rabatterne uden for grunden. Det gælder også ud til fællesarealet og stierne hertil.

Samtlige grundejere vil modtage et brev via mail, med en opfordring til at overholde foreningens ordensreglement.

Og så er der nogle veje, som bruger det fælles parkeringsareal til opbevaring.  Parkeringsarealet skal kunne bruges af gæster og ikke til ”losseplads”, opbevaring af affald, til parkering af campingvogne eller private trailere. Også her henvises til foreningens ordensreglement.

Det grønne område og lidt mere om vedligeholdelse af veje

Vi får klippet græs ude på fællesarealet hver 14. dag.

Vores træer er blevet meget store og trænger nogle steder til en regulering.

Og vi mangler stadig at få ordnet et par veje – Bægerbregnen og Skjoldbregnen.

Bestyrelsen vil bede vores entreprenør om et møde, så vi kan få et overslag over, hvad vores forskellige ønsker for området koster at få ordnet, så må vi se, hvor langt økonomien rækker.

Der er blevet rift om sommerhuse, også herude i Kyndeløse Sydmark. Der har været 8 handler. Både i foråret, og i hele sommeren har man kunne mærke, at vores område er blevet eftertragtet. Skønt at så mange unge familier er kommet til.

Vi håber, alle vil føle sig velkomne og deltage aktivt i foreningens arbejde. Følg med på vores hjemmeside – her ligger alle relevante oplysninger, beretning, regnskab, ordensregler, love m.m.

Find os på facebook. Bregnagergaard. Søg via facebook.

Det er kun for sommerhusejere i Kyndeløse Sydmark. Lukket facebook gruppe, som du skal godkendes til at deltage i, af vores administratorer.

Hvis du vil i kontakt med bestyrelsen, så er det via vores hjemmeside. bregnagergaard@outlook.dk .

Pas godt på vores fantastiske natur her i Kyndeløse Sydmark.

Tak til samtlige bestyrelsesmedlemmer.

Det har været noget af et stormvejr, vi har været igennem.

Men vi er godt i gang og alle bestyrelsesmedlemmer, gør deres bedste.

Venligst Jette Emerek Nielsen

Formand

Til foreningens medlemmer   

Udsættelse

  Af foreningens ordinære generalforsamling

Søndag, den 19. april 2020, kl 10.00  

På grund af corona, har bestyrelsen valgt at udsætte generalforsamlingen.

På nuværende tidspunkt er situationen jo lidt usikker, så derfor kan vi ikke give noget præcist tidspunkt til, hvornår vi indkalder til generalforsamling på ny.  

Vi skal jo nok regne med, der går et par måneder.

Bestyrelsen vil gerne opfordre vores medlemmer til at overveje at gå ind i bestyrelsesarbejdet. Ud fra indkaldelsen kan I se, at vi mangler bestyrelsesmedlemmer og revisorer. Hvis du/I vil høre mere, at I velkomne til at kontakte et bestyrelsesmedlem via vores hjemmeside.

Vi vil gerne opfordre medlemmerne til, at fortsætte det gode arbejde vi kan se, der er sket på nogle af vejene med at fylde hullerne med grus.

På bestyrelsens vegne

Jette Emerek Nielsen, Formand

*********************************************************

  Der indkaldes hermed til foreningens ordinære generalforsamling:

Søndag, den 19. april 2020, kl 10.00 på

Bramsnæsvig skole, Lokale ”Cafeen”, Elverdamsvej 204,

Ejby, 4070 Kr. Hyllinge

  Dagsorden:

1.    Valg af dirigent og stemmetællere

2.    Bestyrelsens beretning v/formanden

3.    Fremlæggelse af det rev. regnskab til godkendelse v. kasserer

4.    Indkomne forslag

5.    Valg i henhold til §10 og §11

6.    Eventuelt

-        Visioner, tanker, ideer

  På valg i lige år – i henhold til foreningens love – er følgende:

a.    Valg af næstformand (Lise Johannsen modtager genvalg)

b.    Valg af kasserer (Jette R. Nielsen modtager IKKE genvalg)

c.    Valg af bestyrelsesmedlem (Pia Franjeur modtager IKKE genvalg)

d.    Valg af en bestyrelsessuppleant

e.    Valg af en revisor (2 år) og

f.      Valg af en revisorsuppleant (1 år)

  Forslag til punkt 4 i dagsordenen skal være formanden i hænde senest søndag, den 5. april 2020 på bregnagergaard@outlook.dk

  Der vil være morgenbord, kaffe og the ved generalforsamlingen.

  På bestyrelsens vegne

Beretning til Bregnagergårds generalforsamling søndag d. 21.april 2019.

Jette Emerek Nielsen,  Formand

***************************

Velkommen til alle.

Bestyrelsen

Bestyrelsen har efter sidste generalforsamling konstitueret sig med Hanne Halsnæs som formand, Anne-Grethe Overbeck som næstformand, Jette Rigmor Nielsen som kasserer, Jette Emereck Nielsen som sekretær og Michael Nørholt som bestyrelsesmedlem. Pia har været aktiv suppleant. Vi har siden sidste generalforsamling afholdt 5 bestyrelsesmøder og et vejsyn .

Jeg vil, som tidligere år, gerne takke bestyrelsen for et godt samarbejde i det forgangne år. Jeg har været glad for bestyrelsesarbejdet og synes, det at være formand har været sjovt, men nu har jeg fået travlt med 4 børnebørn og derfor må der en ny på den post.

Bestyrelsen vil forsat arbejde på en revidering/ opdatering af vores love, for vi er desværre ikke blevet færdige med dette arbejde til denne generalforsamling.

Vi har skiftet bank, så nu har foreningen en konto i Arbejdernes Landsbank.

Bestyrelsen har i året, der er gået fået en del henvendelser fra Egebregnen 7 om støj fra en vaskemaskine.  Kommunen har også været kontaktet og været ude 2 gange og foretage støjmålinger og foretage partshøringer. Der er truffet afgørelse i sagen – kommunen finder ikke, at der er for meget støj fra vaskemaskine, men at en varmepumpe havde for højt støjniveau – den er nu slukket.

Det er bestyrelsens klare opfattelse at stort set alle overholder vores ordensreglement og udviser den tolerance der er ønskelig, hvis det skal være rart for alle at nyde vores skønne område.

Veje og fællesarealer

Ved vejsynet  i september  var bestyrelsen glade for at se, hvor fine vores veje var – og i år gælder det også Hindebregnen. Det var ikke mange steder, der blev afleveret seddel med besked om at klippe hæk eller træer. Vi snakkede dog om, at højden på nogle træer begynder at være opmærksomhedskrævende.

Indkørslerne  og vejene : Egebregnen, Fjerbregnen og Kambregnen er blevet ordnet og Klaus Jørgensen – vores entreprenør er i fuld gang med at fjerne rondeller og rødder på vejene.

Der er også nedgravet en faskine ved Kambregnen 18, men der står dog stadig vand, når det regner og det har vi givet Klaus besked om.

De næste veje der står til at blive renoveret er Bægerbregnen og Skjoldbregnen.

På sidste generalforsamling blev en kontingentforhøjelse på 200kr jo vedtaget,  - netop for at gøre noget ekstra ved vejene, så kontingentet  er nu 1000kr om året – desværre fik vi ikke givet vandværket besked om forhøjelsen. Vi spurgte så, om de ville opkræve de 200kr efterfølgende – det ville de, men det kostede de 7% de plejer at tage og 2000kr oveni.

Vi takkede derfor nej og bestemte, vi selv ville sende ud og bede folk betale de 200kr. I skrivende stund mangler vi stadig betaling fra 1/3. Dem må vi i gang med at sende rykkere til. Vi havde håbet på, at alle havde betalt – ligesom 2/3 har, for så kunne man overveje selv at opkræve kontingent og spare de 9.0000 kr, som vandværket tager for at gøre det.

Der vil forsat blive lagt grusbunker på de 8 bregneveje, for der vil altid opstå huller på vejene, uanset hvor meget, de bliver repareret. Beboerne skal selv følge op , hvis/når der opstår huller. 

Loppemarked 2018

Vi måtte desværre aflyse loppemarkedet i august, da vi kun solgte 10 stadepladser og vi også var nervøse over brandfaren ovenpå den megatørre sommer. De ti ,der havde indbetalt til stadeplads, fik pengene retur.

Nye grundejere

Også i 2018 har der været godt gang i salget  og mange nye grundejere er kommet til.

 Vi håber alle nytilkomne vil føle sig velkomne og deltage aktivt i foreningens arbejde.

Der skal også lyde en opfordring til at besøge foreningens hjemmeside – her ligger alle relevante oplysninger som beretning, regnskab, ordensregler, love m.m.

Med tak til alle medlemmer for år 2018

Formand

Hanne Halsnæs

Referat af ordinær generalforsamling i grundejerforeningen Bregnagergård, søndag d. 15. april 2018 på Bramsnæsvig Skole

Referent: Michael Nørholt (Fjerbregnen 20).

Der var 18 parceller repræsenteret inkl. bestyrelsen.

Dagsorden:
1. Valg af dirigent og stemmetællere.
2. Formandens beretning. (Vedlagt som bilag.)
3. Fremlæggelse af regnskabet til godkendelse.
4. Forslag fra medlemmer og bestyrelse:
a. Bestyrelsens forslag om nedlæggelse af nogle rondeller/busketter .(udsendt med indkaldelsen).
b. Forslag om kontingentforhøjelse fra Anders Andersen (udsendt med indkaldelsen)
5. Valg i henhold til § 10 og § 11
6. Evt.

Ad 1: Valg af dirigent og stemmetællere:

Dirigent blev Peter Moe Rasmussen (Kambregnen 22).
Stemmetællere blev Søren S. Larsen (Bægerbregnen 6), og Frank Klausen (Kambregnen 19).

Dirigenten konstaterede, at formalia i forbindelse med indkaldelse til generalforsamlingen er overholdt, og gav ordet til formanden.

Ad 2: Formandens beretning:

Indledningsvis takkede formanden Torben Bækgaard-Salling, for hans indsats som foreningens kasserer. Herefter startede formanden på selve beretningen, der blandt andet omhandlede stikvejenes vedligehold og beskaffenhed, sidste års loppemarked, lidt om niveauet for køb/salg af huse i området, og endelig foreningens hjemmeside samt en kort bemærkning til det forestående arbejde med revidering/opdatering af foreningens vedtægter/love.

Beretningen gav anledning til et enkelt spørgsmål fra Anders Andersen (Hindebregnen 1), der spurgte til rækkefølge på de kommende vejrenoveringer. Herefter blev beretningen godkendt.

Ad 3: Fremlæggelse af regnskabet til godkendelse:

Kasseren fremlagde regnskabet, og knyttede enkelte kommentarer til udvalgte posteringer.

Fremlæggelsen gav anledning til en kort diskussion om foreningens budget. En af de fremmødte fremførte et ønske om, at foreningens medlemmer modtager budgettet inden kommende generalforsamlinger. Kasseren præcisere, at budgettet blot er et arbejdspapir for bestyrelsen, og ikke for andre.
Herefter blev regnskabet godkendt.

Budgettet for 2018 blev uddelt til de fremmødte. Formanden kommenterede budgettet ift. vedligeholdelse af grønne områder/kontingent.

Spørgsmål/kommentar til budgettet fra de fremmødte:
Lise Johansen (Kambregnen 2) spurgte til, om foreningen har penge nok til vedligeholdelse af vejene. Poul Schertiger (Kongebregnen 2) spørger til, hvad vi samler penge ind til ift. en eventuel kontingentstigning. Pia Franijeur (Kambregnen 17) foreslår af det undersøges om kommunen kan drages til ansvar, når skraldebilerne ødelægger vejene

Ad 4: Forslag fra medlemmer og bestyrelse
a: Bestyrelsens forslag om nedlæggelse af rondeller/Busketter

Formanden uddybede forslaget. Det drejer sig om busketterne i enderne af stikvejene, der eventuelt bør nedlægges (første og sidste). Tiltaget vil medføre en besparelse på budgettet, og gøre det nemmere for skraldevognene at komme rundt. Herefter fulgte en diskussion om fordele og ulemper.

Forslaget blev vedtaget med 13 stemmer for.

b: Forslag om kontingentforhøjelse v. Anders Andersen (Hindebregnen 1)

Anders uddyber forslaget. Han fortæller om udfordringerne med huller i vejene, og mener at der skal investeres mere i vejenes vedligeholdelse.
Forslaget blev diskuteret og vedtaget med 20 stemmer for (4 stemmer pr brev).

Hermed stiger det samlet kontingent  (grundejer + grønne områder) fra 800 kr. til 1000 kr. med virkning fra 2019  

Ad 5: Valg i henhold til § 10 og § 11

På valg - i lige år i henhold til vores love- er følgende:
a. Næstformand: Anne-Grethe Overbeck (modtager genvalg)
b. Kasserer: Torben Bæksgaard-Saling (genopstiller ikke)
c. Bestyrelsesmedlem: Michael Nørholt (modtager genvalg)
d. Suppleant: Søren S. Larsen(modtager ikke genvalg)
e. Valg af revisor: Anja Madsen(modtager genvalg)

Resultat:

a. Næstformand: Anne-Grethe Overbeck, genvalgt.

b. Ny kasserer: Jette Nielsen (Bægerbregnen 6).

c. Bestyrelsesmedlem: Michael Nørholt, genvalgt.

d. Ny suppleant: Pia Franijeur  (Kambregnen 17).

e. Revisor: Anja Madsen, genvalgt.

Eventuelt

Diskussion om hvorvidt det er muligt at begrænse ejendomsmæglernes brug af skilte ved stikvejene. Der er stor enighed om at skiltningen skæmmer området. Det aftales at bestyrelsen skal indskrive retningslinjer for skiltning, ind i foreningens ordensreglement. Formanden taler med Lejre kommune om denne sag, samt om problemet med skraldebilernes hærgen i området.  

Dirigenten takker for god ro og orden, og giver ordet til formanden. Herefter kort pause og bankospil.

HUSK…..Loppemarked 2018 afholdes d. 4. august

Beretning til Bregnagergårds generalforsamling søndag d. 15.april 2018.

Velkommen til alle.

Bestyrelsen

Bestyrelsen har efter sidste generalforsamling forsat konstitueret sig med Hanne som formand, Anne-Grethe som næstformand, Torben som kasserer, Jette som sekretær og Michael Nørholt som bestyrelsesmedlem. Søren har været aktiv suppleant og Pia suppleant. Vi har siden sidste generalforsamling afholdt 6 bestyrelsesmøder, et vejsyn og et loppemarked.

Jeg vil som tidligere år gerne takke bestyrelsen for et godt samarbejde i året, der er gået . En særlig tak til Torben der har varetaget posten som kasserer på fornemmeste vis, men ikke genopstiller.

Bestyrelsen har, som lovet på sidste generalforsamling, stillet et forslag ang.rondeller/busketter og det er udsendt sammen med indkaldelsen.

Ligeledes er der udsendt et forslag om kontingentforhøjelse, stillet af Anders Andersen.

Bestyrelsen vil forsat arbejde på en revidering/ opdatering af vores love, for vi er ikke blevet færdige med dette arbejde til denne generalforsamling.

Veje og fællesarealer

Ved vejsyn i (sept) var hele bestyrelsen overrasket over hvor fine vores veje var, dog undtaget Hindebregnen.

Dette blev dog hurtigt ødelagt med det våde efterår og vinteren der kom.

Det er mest gået ud over indkørslerne på henholdsvis Egebregnen, Fjerbregnen og Kambregnen.

Efter vi har fået lagt ny asfalt på Sydmarksvej, er indkørslerne kommet ned i et niveau, som har gjort at vandet samler sig der, desuden er der store huller i den asfalt, der ligger i indkørslerne til vejene.

I november bad vi vores entreprenør, Klaus Jørgensen, om at renovere Ege- og Fjerbregnen i bund samt grave asfalt og de SF sten som ligger nedenunder asfalten op og lægge en robust belægning i begge indkørsler samt en faskine ved Egebregnen.

Dette arbejde har ikke været muligt at udføre p.g.a. det våde vejr og senere den hårde frost - arbejdet bliver udført så snart det kan lade sig gøre

Ligeledes skal der nedgraves en faskine ved Kambregnen 18, da hele vejen udfor matriklen står under vand, hver gang der kommer en længerevarende byge, dette har været et problem i mange år.

Ovenstående arbejde vil beløbe sig til omkring kr. 50-60.000 incl. moms.

Det er herefter meningen, at de næste veje der skal ordnes i bund, er Hindebregnen og Kambregnen.

Hindebregnen er desvære et kapitel for sig. Vejen trænger meget til en gennemgribende renovering. Hindebregnen er faktisk den vej der igennem årene er brugt flest penge på - men her bliver der ikke fulgt op på arbejdet.

Vi har fået henvendelse/klager fra et par af de nye beboere på vejen ang. vejens dårlige beskaffenhed og har opfordret til at man tager henvendelse til de resterende beboere på vejen, om at få fyldt hullerne i vejen.

Det vil være rigtig godt hvis hver enkelt parcel vil sørge for de huller der opstår udfor egen parcel samt at alle er behjælpelige med selve indkørslen til vejene - denne bliver jo brugt af alle.

For at vejene fremover skal fremstå pænere, har vi bedt Klaus Jørgensen om løbende at vedligeholde vejene ca. 6x om året, dette til et beløb på kr.1.700 plus moms pr. vej, altså ca kr. 16.000 om året incl. moms. 

Der vil dog altid opstå huller på vejene, uanset hvor meget, de bliver repareret. Det er derfor der er udlagt grusbunker, så beboerne selv skal følge op på hvis/når der opstår huller. 

Alle er selvfølgelig optaget af vejenes beskaffenhed og det er bestemt også noget, der har bestyrelsens opmærksomhed, men vi er desværre ikke herre over vind og vejr.

Loppemarked 2017

Nok engang fik vi afholdt vores årlige loppemarked og stadeholderne nød en kop kaffe og et rundstykke inden handlen gik i gang. Vejret var ok og besøget pænt. Stadeholderne var meget tilfredse med dagens udkomme og der var som altid en dejlig rolig og hyggelig stemning. Roskilde dagblad kiggede forbi og skrev efterfølgende en flot stykke med fine billeder fra vores loppemarked. I cafeen var salget noget sløvt, så overskuddet fblev,som det fremgår af regnskabet beskedent..

Nye grundejere

Vi har haft en hel del ejerskifter i 2017 – vi er vist i gang med et generationsskifte – det er glædelig at der er gang i salget  igen  - og vi håber de ”nye” vil føle sig velkomne og nyde vores dejlige område og deltage aktivt i grundejerforeningen arbejde

Hjemmesiden

Der foregår ikke megen dialog på hjemmesiden fra beboernes side, men hver uge får vi en briefing om hvor mange klik der har været i ugens løb, og her svinger det fra ca. 150 til 320 klik, dette har været stigende indenfor det sidste halve år og ud fra dette må man vel sige at siden er godt besøgt. Vi har en formodning om at det er ejendomsmæglerne der henviser siden til evt. købere. 

.

Fremtidige tiltag

Bestyrelsen vil forsat arbejde på en  revidering/opdatering af vores love.

Med tak til alle medlemmer for år 2017

Formand

Hanne Halsnæs

Der indkaldes hermed til foreningens ordinære generalforsamlingm der afholdes søndag d.15.april 2018 kl. 10.00 på:

Bramsnæsvig skole

Lokale "Cafeen"

Elverdamsvej 204

Ejby

4070 Kirke Hyllinge

DAGSORDEN er som følger:

1. Valg af dirigent og stemmetællere

2. Formandens beretning

3. Fremlæggelse af regnskabet til godkendelse

4. Forslag fra medlemmer og bestyrelse:

a. Bestyrelsens forslag om nedlæggelse af nogle rondeller/busketter er vedlagt

b. Forslag om kontingentforhøjelse fra Anders Andersen er vedlagt

5. Valg i henhold til § 10 og § 11

6. Evt.

På valg - i lige år i henhold til vores love- er følgende:

a. Næstformand: Anne-Grethe Overbeck (modtager genvalg)

b. Kasserer: Torben Bækgaard-Salling (genopstiller ikke)

c. Bestyrelsesmedlem: Michael Nørholt (modtager genvalg)

d. Suppleant: Søren S. Larsen (modtager ikke genvalg)

e. Valg af revisor: Anja Madsen (modtager genvalg)

Forslag til punkt 4 skal være formanden i hænde senest søndag d. 8. april 2018

Der serveres kaffe og kage, øl og vand og efter generalforsamlingen, vil der traditionen tro være bankospil med fine gevinster.

På bestyrelsens vegne

Hanne Halsnæs

Formand

Forslag ang. rondeller/busketter

Bestyrelsen for grundejerforeningen "Bregnagergaard" foreslår nedlæggelse af to rondeller/busketter - Den første og den sidste -

på Egebregnen, Fjerbregnen, Kambregnen, Ørnebregnen, Skjoldbregnen, Hindebregnen og Kongebregnen.

Begrundelsen for dette forslag er, at det vil skabe bedre plads for de større skraldebiler, der skal rundt på vejene og det vil reducere vores omkostninger til beskæring af rondellerne/busketterne fremover.

Der vil stadig være busketter til fugleliv - bare færre.

På bestyrelsens vegne

Formand

Hanne Halsnæs

Forslag om kontingentforhøjelse

Til bestyrelsen i Bregnagergaard

Jeg stiller hermed forslag om, at det årlige grundejerkontingent forhøjes fra 500 kr. til 700 kr.

Baggrunden er den elendige tilstand, vejene og specielt inkørslerne jævnligt er i. Der er kun nogle få, der engang imellem smider grus i hullerne på vejene - når der så samtidigt jævnligt bliver kørt rundt på dem med minibusser og hestetrailere, kommer det til at se ud, som det gør.

Jeg mener ikke, at vi kan køre med så lavt et vedligeholdelsesbudget, at man  ikke kan komme ind til sit hus uden at skulle forcere et stort antal vandfyldte huller og mudderbunker; derfor mit forslag om forhøjelse.

Med venlig hilsen

Anders Andersen

Hindebregnen1

Nyeste kommentarer

21.05 | 18:33

jeg har været i kontakt med entreprenøren vedr, rabatter mm. han siger at ...

09.05 | 20:31

ATT Formand, vil der blive en gennemgang efter gravearbejdet PT...

08.05 | 09:05

Hvorfor har vi ikke regler med varmepumper har en nabo som køre m...

04.04 | 15:04

Så er den gal igen på egebregnen ligge da vand og huller på hele de...