Referater fra Generalforsamlinger 

Generalforsamling - 23. April 2023

Referat af ordinær generalforsamling i grundejerforeningen Bregnagergaard,

Søndag, den 23. april 2023, på Karleby Forsamlingshus

 

  1. Valg af dirigent, stemmetæller og referent

Dirigent: Charlotte Hammerkjær

Referent: Hanne Lundbjerg Laursen

Stemmetæller: Peter Moe Rasmussen og Troels Birk

 

         2. Formandens beretning v. Lise Johannsen

Lise orienterede at Foreningen består af 139 parceller.

Det grønne område blev i efteråret gennemgået og det blev besluttet hvilke gamle og visne træer der skulle beskæres. De er her i foråret beskåret med hjælp fra entreprenør Claus fra Hjertebjerggaard. De afskårne grene ligger i buskadset.

Lise orienterede om at vi igen i år som forsøg vil slå græsset på det grønne område som stier og lade resten stå uslået for at fremme biodiversitet. Der vil blive slået et område ved den store plæne, som kan anvendes som boldbane.

Efter flere år med snak om vejenes tilstand fremlægger bestyrelsen et forslag om en Vejplan, hvor vi kigger på de veje der trænger til at blive renoveret, med en vej hvert år eller hver andet år, med skyldig hensyntagen til foreningens økonomi. Forslaget blev behandlet særskilt under punkt 4.

Der blev spurgt ind til status på opsætning af den meget omtalte høje mast (ved parkeringspladsen).  Lise orienterede at hun følger med via udvalget i Lejre kommune og at dagsordenpunktet indtil videre er udsat. Lise orienterede at en anden gittermast ovre ved Herslev også er på dagsordenen i Lejre kommune.  

Det blev aftalt at Lise vender retur, hvis hun hører mere.

Beretningen blev godkendt.

 

         3. Fremlæggelse af regnskab v. Vivi Hjortshøj

Regnskabet blev rundsendt. Vivi orienterede at økonomien ser fornuftig ud. Der ikke har været så stor udskiftning af parceller i 2022, som der var under corona. Salg af parceller er i normal leje igen.

Der blev spurgt ind til posten Vejvedligehold, om den også indebærer fællesarealer. Det gør den. Dog er græsslåning en separat post.

 

Regnskabet blev godkendt.

 

        4. Indkomne forslag

 

  • Forslag fra grundejer på Hindebregnen

Der var indkommet et forslag fra grundejer på Hindebregnen med ønske om at der bliver sat skilte op med at hunde skal være i snor. Så alle kan færdes trygge i vores område.

Forslaget blev vendt og der var en god dialog. Der blev henstillet til at hunde skal føres i snor i henhold til vores ordensreglement.

Det blev besluttet, at for at imødekomme at også folk udefra kender vores reglement, opsætter vi skilte.

Et skilt i hver ende af det grønne område ved Møllehøjvej og Kyndeløse Strandvej.

Skiltet skal indeholde tekst f.eks. ”Velkommen til Bregnagergaard”, hvor vi samtidig reklamerer for vores fine område, samt piktogrammer med ”Hund i snor” og ”Hundeposer”.

Bestyrelsen beslutter skiltenes udseende.

 

  • Forslag fra bestyrelsen

Bestyrelsen har fremlagt et forslag om at godkende tilbud om overfladedræn, afretning af vej og bortkørsel af overskudsjord specifikt i år på Kambregnen, hvor der er stor risiko for at der løber vand ind på nogle af parcellerne. Forslaget er en del af en flerårig plan, for at fremtidssikre vores veje.

Bestyrelsen indhenter endnu et tilbud, og vælger imellem de 2 tilbud.

Kongebregnen har også problem med vand der ligger sig i pytter, det anses at det kan klares med faskiner

Bestyrelsen anser at nogle veje er værre end andre, de værste udbedres først. Bestyrelsen udarbejder en plan.

Det blev nævnt at et dræn vil virke, hvis entreprenøren kan få lov til at komme i kloakken. Entreprenøren skal ansøge kommunen om at slutte dræn til kloak. Bestyrelsen er obs, undersøger og går i dialog med entreprenør. Hvis nej fra kommunen kan vi overveje faskine.

Vi er obs på at der ikke kan hives 80.000 ud hvert år, og udarbejder derfor en løbende plan. Kassereren pointerede at der ikke kommer underskud på hendes vagt.

 

Forslaget fra bestyrelsen blev vedtaget ved afstemning.

 

Bestyrelsen går videre med planen med at fremtidssikre vores veje.

Det blev foreslået at vi ved kontakt til entreprenører kan sige at det er et Led i en flerårig plan, måske det kan have indflydelse på tilbud. Det blev foreslået at eventuelle entreprenører kan give en professionel vurdering af vejenes tilstand.

  

Under punktet blev det nævnt, at det er en god ide at vi får skrabet vores veje, gerne én gang om året.

Det blev henstillet til at alle kun kører 20 km i timen på vores grusveje.

Vi kan overveje om vi skal have Entreprenør Claus fra Hjertebjerggaard til at lægge støv-dæmpende materiale på Vestre Digevej efter busslusen.

 

        5. Valg af bestyrelse

  1. Lise Johannsen blev genvalgt som bestyrelsesformand
  2. Hanne Lundbjerg Laursen blev genvalgt som sekretær
  3. Allan Poulsen blev valgt som ny bestyrelsessuppleant
  4. Peter Moe Rasmussen blev genvalgt som revisor
  5. Anne Sofie Arfelt blev genvalgt som revisorsuppleant

 

        6. Eventuelt

Musikanlæg med kraftig bas, blev vendt. Charlotte informerede at politiet har sagt man skal ringe til politiet og de tager affære. Det er et specifikt problem ved soundboxes.

Efter en del snak blev vi enige om at henstille til at ved fester bedes soundboxes anvendt med hensyn.

Det blev aftalt at bestyrelsen printer ordensreglement ud, og ligger i postkasserne, således alle kender vores ordensreglement og at evt. udlejere af sommerhuse kan lægge ordensreglement i mappe.

 

Generalforsamlingen afsluttedes med smørrebrød, øl og vand.

 

Bestyrelsen takkede for god ro og orden😊

 

Generalforsamling - 24. April 2022

 

Referat af ordinær generalforsamling i grundejerforeningen Bregnagergård,

Søndag, den 24. april 2022, På Bramsnæsvig Skole

1. Valg af dirigent, stemmetæller og referant
Ordstyrer: Vivi Hjortshøj
Referent: Charlotte Hammerkjær
Stemmetæller: Peter Moe Rasmussen og Michael Rasmussen

2. Formandens beretning v. Lise Johannesen
Beretningen blev godkendt

3. Fremlæggelse af regnskab v. Vivi Hjortshøj
Regnskabet blev godkendt

4. Indkomne forslag:
Hanne og John Ørnebregnen
Foreslog etablering af ishus
Solbakken har et ishus som vi er velkomne til at komme at bruge.
Det blev samtidigt oplyst, at morgenmad kan bestilles og afhentes på Solbakken.
Etablering af legeplads!
Vi talte om evt. naturlegeplads som kan etableres
Vi talte om en årlig sommerfest start Juli
Det lægges ud til grundejerne, hvis der er interesse for det.
Henvisning til hjemmeside / facebook

5. Valg af bestyrelse
Vivi Hjortshøj genvalgt som kasserer
Peter Moe Rasmussen samt Anne Sophie Arfelt genvalgt som revisor og revisorsupleant
Hanne L. Laursen valgt som bestyrelsesmedlem
Anni Henningsen valgt som bestyrelsessupleant

6. Eventuelt:
Fart er igen et problem på vejene
Der appelleres til at der køres langsomt og efter forholdene

Lise skal blive bedre til at informere om arrangementer på Bregnagergaards hjemmeside

Vedtægter ønskes omdelt til oplysning om vores regelsæt, eks. at
AL AFBRÆNDING ER FORBUDT

Generalforsamlingen afsluttedes med smørrebrød, øl og vand.

Bestyrelsen takker for god ro og orden😊

******************************

Referat - Generalforsamlingen Søndag, den 13. september 2020, kl. 11.00

Bramsnæsvig skole, Lokale ”Cafeen”, Elverdamsvej 204,

Ejby, 4070 Kr. Hyllinge

Antal fremmødte: 17 personer, svarende til 13 grundejere.

Fra bestyrelsen deltog: Formand Jette Emerek, Næstformand Lise Johannsen, Kasserer Jette Rigmor Nielsen, best.medl. Pia Franjeur og best. Suppleant Poul M. Andersen

Afbud fra Sekretær Anne Mette

 1.   Valg af dirigent og stemmetællere

Ad 1: Velkomst ved Jette Emerek

Valg af dirigent: Gert Emerek

Stemmetællere:

Søren Stusgaard, Peter Moe

Dirigenten erklærer at generalforsamlingen er lovligt og rettidigt indkaldt.

 2.   Bestyrelsens beretning v/formanden

Ad 2: Formandens beretning er enstemmigt vedtaget, beretning er vedlagt.

Ad 2.1: Lise Johannsen, orientere om at der er oprettet en lukket facebookgruppe for foreningens medlemmer. Tanken med gruppen er, at den skal bruges til interne informationer grundejerne i mellem. Bestyrelsen vil benytte fb-gruppen til generelle informationer.

Derudover henvises til foreningens hjemmeside. www.bregnagergaard.dk

Gert Emerek, spørger om hvorvidt det kun er ejere der kan være medlem, eller om det også kan være lejere. Anne Sofie, fortæller at det kan være til stor nytte for både ejere og lejere. Derfor kan lejere også være medlemmer af facebookgruppen.

Gert Emerek opfordrer til at bestyrelsen reklamerer for siden så alle medlemmer i foreningen kan meldes ind i facebookgruppen.

 3.   Fremlæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse v. kasserer

Ad 3: Regnskab 2019 og budget for 2020 gennemgås og godkendes. Regnskab er vedlagt.

Anne Grethe Overbeck, orientere om at hun har foreningens motorsav og at den bliver afleveret til bestyrelsen

 4.   Indkomne forslag

Ad 4: Forslag fra John og Hanne: Kan vi undersøge mulighederne for at udleje et område til en isbod/kiosk gerne med legeområde fortrinsvis om sommeren. Måske med udsigt ud over fjorden? Kunne være fint med et sted der kan tiltrække vores teenagebørn.

Der er enighed om at det ikke er bestyrelsen der tager hånd om dette men det foreslås at Hanne og John opfordres til at arbejde videre med sagen.

 Der er stor enighed om, at det kunne være et aktiv for området med etablering af iskiosk/ishus og legeområde.

 Anne Sofie, fortæller at hun, med sin familie, har været på besøg på naturistforeningens campingplads, og at de der blev rigtig godt modtaget og fortalt at, selvfølgelig må alle komme og handle i kiosken.

Generelt orienteres der om at campingpladsen åben for besøg og byder alle udefrakommende velkommen.

 Poul, orientere om at, før i tiden var hans børn rigtig glade for at komme og lege på campingspladsens legeplads

Bestyrelsen tager kontakt til Hanne og John med en opfordring til at de evt. kan arbejde videre med projektet.

Forslag nr. 2: Emilie: ønske om bump på Vestre Digevej,  

 Formanden orientere om at vi skal søge kommune, vejmyndigheder og politi om tilladelse til etablering af vejbump. Bestyrelsen tager kontakt til kommunen for at undersøge mulighederne.

5. Valg i henhold til §10 og §11

 På valg i lige år – i henhold til foreningens love – er følgende:

Valg af næstformand (Lise Johannsen modtager genvalg)

  1. Lise næstformand er valgt som næstformand

Valg af kasserer (Jette R. Nielsen modtager genvalg)

  1. Jette R. Nielsen er valgt som kasserer

Valg af bestyrelsesmedlem (Pia Franjeur modtager ikke genvalg)

  1. Vivi Hjortshøj, vælges som bestyrelsesmedlem

Valg af en bestyrelsessuppleant

  1. Anne Sofie, vælges som bestyrelsessuppleant

Valg af en revisor (2 år) og

  1. Peter Moe

Valg af en revisor (1 år)

  1. Anne Sofie
  2. Valg af revisorsuppleant - Gert Nielsen,
  1. Eventuelt

Poul foreslår at bestyrelsen tager kontakt til bestyrelserne i hele området for, samlet at tage kontakt til myndighederne med henblik på at få etableret vejbump på Sydmarksvej.

 Pia, giver udtryk for at hun er meget generet af både høj musik og høj hastighed.   

 Anne Grethe, henstiller til at det bliver taget til referat at alle skal overholde ensretningerne, dvs. køre højre om og max. 20 km. på alle bregnerne.

 Jette Nielsen; spørger om der er stemning for at få sat nye opslagstavler op.

 Poul foreslår at der bliver opsat en hjertestarter. Bestyrelsen følger op på om vi er godt nok ”dækket ind” eller hvilke muligheder der er i vores område.

 *************************************************

Referat af ordinær generalforsamling i grundejerforeningen Bregnagergård,

lørdag, den 21.april 2019, kl. 10.00 På Bramsnæsvig Skole

 Til stede:

Hanne Halsnæs (formand), Anne-Grethe Overbeck (næstformand/grønne områder), Jette Rigmor Nielsen (kasserer) Jette Emerek Nielsen (sekretær) Michael Nørholt (bestyrelsesmedlem), Pia Franjeur (suppleant).

 Der var registreret 16 ud af 139 husstande til generalforsamlingen.

 Ad 1: Valg af dirigent og stemmetællere

Gert Nielsen, Kambregnen 24, blev foreslået og valgt som dirigent.

Brian, Kambregnen og Søren, Bægerbregnen blev valgt som stemmetællere.

 Dirigenten godkendte udsendelsen af dagsorden.

Der var rettidigt modtaget 3 forslag til bestyrelsen inden generalforsamlingen.

Ad 2: Formandens beretning

Formand Hanne Halsnæs, aflagde beretning for det forgangne år. Orienterede om, at der var afholdt 5 bestyrelsesmøder og 1 vejsyn. Beretning kan ses på www.bregnagergaard.dk generalforsamling.

Der var et par spørgsmål til beretningen, som herefter blev godkendt.

Ad 3: Fremlæggelse af regnskabet

Jette Rigmor Nielsen fremlagde regnskabet for 2018, som var blevet godkendt af revisorerne 13. februar 2019.

Budget 2019 blev omdelt på mødet.

Kassereren kunne oplyse, at der er handlet 4 parceller i 2018. Alle har betalt 150,00 kr., som indmeldelsesgebyr til grundejerforeningen.

Endvidere er der også indtægter på kr. 2.000,00 fra ejendomsmæglere, der indhenter salgsrelaterede oplysninger via vores kasserer.

Flere af de fremmødte spurgte til omkostningerne vedr. vedligeholdelse af de grønne områder og vedligeholdelse af vejene. Bestyrelsen redegjorde for disse, i forhold til regnskabet.

Herefter blev driftsregnskab for året 2018 og budget for 2019 godkendt.

Ad 4: Forslag fra medlemmer og bestyrelse

Der var indkommet 3 forslag til behandling på den ordinære generalforsamling.

2 forslag fra en beboer på Egebregnen 7:

Henvendelsen/forslaget blev drøftet. Det ene omhandlede belægning på vejen det andet omhandlede vaskeri om natten.

Begge forslag blev nedstemt med 16 stemmer imod.

3. forslag lød som følger:

Vi foreslår hermed, at Generalforsamlingen giver tilladelse til, at der på Kambregnens tidligere rondel lige ved indkørslen fra Sydmarksvej, plantes et træ.

Beboerne foreslår et japansk kirsebærtræ, som betales af interesserede grundejere. Pris ca. 750 kr., som vil blive finansieret af de interesserede.

Forslagsstillere:

Lise Johannsen,

Anne-Grethe Overbeck

Den 14.4.2019

Forslaget blev nedstemt. Med 9 imod og 7 for forslaget. Forslaget affødte livlig dialog om beplantning af busketterne i fremtiden.

Ad 5: Valg i henhold til § 10 og § 11

a. Valg af formand Anne-Grethe Overbeck nyvalgt

b. Valg af sekretær Jette Emerek Nielsen genvalgt

c. Valg af bestyrelsessuppleant Pia Franijeur Yeniceli genvalgt

d. Valg af suppleant Anne Mette Bærendsen nyvalgt

e. Valg af revisor Peter Moe Rasmussen genvalgt

f. Valg af revisorsuppleant Frank Klausen nyvalgt

Ad 6: Eventuelt

Der blev spurgt til afholdelse af loppemarked i år.

Bestyrelsen gav udtryk for, at vi ikke planlægger at afholde loppemarked, idet der i 2018 ikke var interesse nok for projektet og at der i sommeren 2018 var forhøjet risiko for brandfare.

Der blev opfordret til, at alle medlemmer i grundejerforeningen er velkommen til at komme med forslag til, at afholde et sommerarrangement, af en eller anden slags. Skriv gerne idéer på hjemmesiden - www.bregnagergaard.dk

 Herefter sluttede den officielle del af den ordinære generalforsamling. Bestyrelsen takker for god stemning på mødet. Rigtig god sommer til alle.

Finn Olsen 21.10.2020 12:24

Er det sådan at budgettet 2020 bliver lagt på hjemmesiden, så det er muligt at se de forventede omkostninger, også selvom jeg ikke deltog i generalforsamlingen.

Nyeste kommentarer

21.05 | 18:33

jeg har været i kontakt med entreprenøren vedr, rabatter mm. han siger at ...

09.05 | 20:31

ATT Formand, vil der blive en gennemgang efter gravearbejdet PT...

08.05 | 09:05

Hvorfor har vi ikke regler med varmepumper har en nabo som køre m...

04.04 | 15:04

Så er den gal igen på egebregnen ligge da vand og huller på hele de...